چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - Wednesday 22 November 2017
آمار بازدید سایت
بازدید امروز :
37
بازدید دیروز :
150
بازدید کل :
68014
سخنان دکتر رهبر در دویست و بیستمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی
دویست و بیستمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع بررسی چگونگی چابک سازی ساختار تشکیلاتی دانشگاه و کاهش هزینه ها به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور اعضا صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر در ابتدای این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) ،گفت: تحول در ساختار اداری دانشگاه باید به گونه ای باشد که هم فرآیندها تسهیل یابد و هم رضایت مخاطبان ما اعم از دانشجویان، محققان و پژوهشگران فراهم شود.
وی هدف از تغییر چارت دانشگاه آزاد اسلامی را کاهش هزینه های مازاد، چابک سازی ساختار تشکیلاتی و تزریق کارآمدی به سیستم عنوان کرد و افزود: تحول و چابک سازی باید از حوزه ستادی و سطوح مدیریتی و از بالا به پایین صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تعدیل ساختار هیچ گاه به معنی تعدیل نیروی انسانی نیست، ‌گفت: برنامه ما این است که با آینده نگری و با توجه به نیازهای دانشگاه و شرح وظایف ،ساختار ستاد مرکزی سبک تر و چابک تر شده و در همین راستا نیروی انسانی از آموزش ها و مهارت های لازم برخوردار شود به طوریکه بتوانیم در جهت ارتقای سطح کیفی افراد کوشا باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر رعایت استانداردهای نیروی انسانی در حوزه صف و ستاد، گفت: تعدیل در ساختار دانشگاه به معنی حذف نیروی انسانی نیست و ما باید با حفظ نیروهای موجود، برای دستیابی به اهداف کلان دانشگاه در جهت ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای و استفاده حداکثری از منابع و امکانات گام برداریم.
وی با بیان اینکه تعدیل در ساختار دانشگاه از بالا به پایین خواهد بود، گفت: با آی‌تی بیس کردن امور، کاهش هزینه ها، تغییر چارت و دورکاری می توان از نیروهای مازاد در سایر بخش های موردنیاز دانشگاه استفاده کرد.
دکتر رهبر در ادامه خواستار ایجاد سیستم اطلاعاتی جامع و یکپارچه از کلیه معاونت های پژوهشی، آموزشی، دانشجوی، اداری و مالی در سطوح واحدها و مراکز دانشگاهی شد و گفت: انتظار ما این است که این آمار و اطلاعات به قدری کامل و جامع و به روز باشد که حوزه ستادی تنها نقش نظارتی بر امور را داشته باشد.

تسریع در پاسخگویی به مخاطبان
دکتر رهبر با تاکید بر اهتمام ویژه بر تسریع در پاسخگویی به مخاطبان، گفت: کاری که به هر اداره کل یا معاونت ارجاع می شود نباید بیشتر از 24 ساعت در سیستم بماند مگر در مواردی که نیاز به بررسی بیشتر باشد.
وی بر نظم و حضور مدیران و کارکنان در محل کار به ویژه در ساعات اوج مراجعه ارباب رجوع تاکید کرد.
در ادامه این جلسه دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه تشکیلات دانشگاه با سیاست مدیریت هزینه ها سازگار نیست، گفت: در مدیریت جدید کاهش بروکراسی و چابک سازی در دستورکار قرار گرفت و مجموعه ای از اصول ناظر تدوین شود.
همچنین دکتر مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی موجود دانشگاه، بر ضرورت تغییر فرایندها، شاخص های واقعی جذب نیروی انسانی و استفاده بهینه از کارکنان و ارتقای سطح کیفی آنان اشاره کرد.
در ادامه این جلسه، مقرر شد کمیته ای متشکل از اعضای هیات رئیسه دانشگاه در مورد تعدیل ساختار دانشگاه و شکل گیری تاپ چارت جدید بحث و تبادل نظر کند و پس از آن در اولین کمیسیون دائمی هیات امنا مطرح شود





تاریخ : ۱۳۹۶/۵/۸